aula.pl


Kontakt


Humor


Jedzonko


Forum


korepetycje


Nowości!


Strona główna
korepetycje
Ściągi, materiały, testy, wykłady...

Charakterystyka porównawcza pomiędzy Achillesem a Hektorem

autor: Sugna, dodano: 24.09.2006, 23:06, szkoła: XIX LO Gdańsk

Obu rycerzy łączyło szlachetne urodzenie: Achilles byl potomkiem Peleusa, krola myrmidow oraz pieknej bogini morskiej Tedydy. Z wyglądu heros odznaczał się niezwykłą urodą, aczkolwiek cechowaly go rysy dziewczęcę, podkreślone długimi bląd włosami. Brano go wówczas za siostrę niewiast z jego dworu. Hektor natomisat był najstarszym synem Priama i Hekabe. Był mężem Andromachy oraz ojcem Astyanaksy. Hektor został zaprezentowany jako rycerz o wyraźnie męskich rysach.

Achilles został zobrazowany jako porywczy, dumny wojownik. W trakcie walki kierował sie głównie gniewem, działając pod wpływem impulsu. Co gorsze, po śmierci Hektora zbeszczescił ciało, co w owych czasach było najgorszą rzeczą jaką można bylo uczynić. Hektor zwróciwszy się do Achillesa z życzeniem podczas umierania: "nie daj by mnie psy szarpały(···); niechaj powróci me ciało do domu i niech je Trojanie i Trojanki na stosie złoża i spalą po śmierci(...)", ośmieszył go -skalał jego ostatnią wolę o uszanowanie ciała. Zbeszcześcił jego zwłoki, ciągnąc je za rydwanem dookoła murów Troi przez kilka dni. Był bezlitosny, okrutny oraz nieczuły: "I w pojedynkach i w bitwie najstraszniejszy był Achilles ", "wrzynał się w najgęstsze szeregi nieprzyjaciół ; ranił; zabijał; przewalał się nad tłumami jak pożar; sam nieczuły na zmęczenie; nie uległy ranom "· Ale czy jednak postac Achillesa byla az taka zla, jak go przedstawiono - jako niezrownowazonego emocjonalnie morderce...? Jednak nie można w tym przypadku oceniać go aż tak surowo: byl on honorowy, o czym swiadczylo m.in.: pomszczenie swego najleprzego kompana, oraz fragment w ktorym widzimy inne oblicze jego uczuciowości: do Achillesa przyjezdza Priam (król Troi) - ojciec bohatera trojańskiego, by wykupić zwłoki syna: ,,Achilles wzruszył się. Dwie łzy ściekły po młodych policzkach...”

Hektor z kolei byl przeciwienstwem herosa, jednak tak jak achilles, byl honorowy. Wyrazem tego bylo wyruszenie na wojne trojenska, na pewna smierc. Z natury byl uczciwy, szlachetny, a przede wszsytkim odważny. Nie zapomniał o obrzędach pochowania i potrzeby uszanowania zwłok przegranego: "ciała ja twego nie zelżę okrutnie(...) a zwłoki oddam z powrotem Achajom(...) ".

Niestety ciężko mi sie wypowiedziec: kto byl leprszy a kto gorszy, aczkolwiek kazda z postaci mnie czyms zaintrygowala, Achilles swą wiernoscia wobec swego przyjaciela oraz wlasnych zasad jakimi sie kierowal, Hektor zas swa delikatnoscia, oddaniem, oraz szlachetnoscia. Lecz jezeli bym musiala wybrac pomiedzy dwoma meznymi wojownikami, wybralabym Hektora, gdyz wykazywal sie wieksza odpowiedzialnoscia niz Achilles.
Do góry
komentarze
25.09.2006, 13:31
Sugna
ŚWIETNA PRACA :D:D:D:D
09.10.2006, 17:53
XXXX
Git praca THX :]!!!
19.10.2006, 21:15
ha smieszne
albo to jest zerzniete albo ty zerznoles bo jest kilka prac na necie bardzo podobnych bardzo!
29.10.2006, 18:58
LOL
dobre, dobre
30.10.2006, 15:54
lol
do dupu....sa lepsze prace...
02.11.2006, 15:54
$myK
Sam jestes do dupy najlepiej ocenic tylko jak taki madry jestes to sam zrob :/
02.12.2006, 11:33
stella
ekstra ale widzilam juz takie mam nadzieje ze bedzie jeszcze fajne charakterystyki
17.03.2007, 23:03
justyna
no praca dobra musze przyznać ...
20.05.2007, 19:25
osoba która przynajmniej mysli logicznie !!
I co wy to przepisujecie tak jak leci?? Od poczatku do konca?? jak tak to naprawde jestescie debilami... przeciez moze sie zdarzyc ze ktos z klasy jeszcze to przepisze i wtedy cio... pałeczka na gorąco hehe... Idioci!!!! szkoda mi was...
11.06.2007, 14:47
Iwonka
Osoba która przynajmniej pomyśli logicznie!! napisała:" I co wy to przepisujecie tak jak leci?? Od poczatku do konca?? jak tak to naprawde jestescie debilami... przeciez moze sie zdarzyc ze ktos z klasy jeszcze to przepisze i wtedy cio... pałeczka na gorąco hehe... Idioci!!!! szkoda mi was..."

Skoro sie peniasz to ine przepisuj widać jakiz ciebie cylor..a pozatym po co szukasz w necie jak i tak tego nie przepiszesz bomożesz dostać"pałeczkę na gorąco" jesteś żałosny!;/
09.09.2007, 20:34
autor :
żenua .... ile wy macie lat ze piszecie takie rzeczy ? ;| praca dobra tylko podsumowanie słabsze
13.10.2007, 10:02
Agula
co to ma byc ja bum lepiej napisała
13.10.2007, 10:03
Marta
praca nie nadaje się do niczego
18.10.2007, 16:18
asia
praca jest swietna...
19.10.2007, 08:29
asia
jednak tera pomyslalam i doszlam do wniosku ze ta praca jest beznadziejna. nauczyciel i tak zobaczyl by ze spisalam ta prace z neta...
29.10.2007, 17:49
Plagiatówa xD
spisałam całe na polski ]:-> he he dzięki ^^
06.11.2007, 18:37
ll
ale ludzie a jakby sobie to przerobic i pisac sogerujac sie tym :):)ja tak zrobie
15.11.2007, 20:46
Przemuś
Super praca... Spisałem i jest git. Jtro tylko 5 wpadnie i mam zajefajny humorek...
20.11.2007, 16:59
cała ona
niewiem nie znam sie praca spoko
25.11.2007, 12:01
Elien Prince
zgadzam się z "osoba która przynajmniej mysli logicznie !!". Ale jednak, weszłam na tą stronę aby przeczytać charakterystykę. Bo niby jak mam się nauczyć? Ja poprostu wstawiam zdania z każdej chareakterystyki po trochu i składam to w całość podstawiając bohaterów, którzy sa mi potrzebni. To jest naprawde świetny sposób i radzę każdemu robić tak jak ja, bo co niby zrobicie, gdy na lekcji nauczyciel powie "wyciągamy kartki, proszę mi napisać chrakterystykę porównawczą ......" będzie wam łyso.
Pozdro xD
03.12.2007, 23:03
araniara
świetna praca....Dziękuje
06.12.2007, 16:21
Moniśka
Czy wy macie pojecie co wy robicie ??? Ludzie ........ <help> ja już raz 1 dostałam za takie coś i teraz nie będę zmieniać prace
10.12.2007, 19:39
MaNiA
Nie no co to jest zenada!!!!!!!! Ziomy jak chcecie jakas prace to wystarczy miec plan tej pracy i dostosowac sie do niego!!!!! nauczyciel czyli osoba bez muzgu nie ocenia ilosci tylko jakosci a spisanie z neta to nie wasza praca 1 macie zapewniona!!!!!!!! Dobrze wam radze dostosujcie sie do moich rad a dobrze na tym wyjdziecie:) Pozdro:* Piszcie do mnie na gg 8129019 chetnie komus pomoge i poklikam:) BU$$iaczki:* Narazka
13.12.2007, 18:29
ania
najlatwiej jest kogos oceniac! nie kazda praca jest dobra! ta akurat nie jest taka zla skladniowo dobrze zbudowana! a tym, ktorym sie nie podoba chciala bym cos napisac!: jezeli uwazacie ze ta praca jest beznadziejna to po co wchodzicie na te stronke? skoro uwazacie ze jest do kitu to sami sobie napiszcie lepsza! powinniscie sie cieszyc ze wogole ktos umiescil w necie prace na ten temat, na ktorej mozna sie podeprzec aby samemu napisac swietna prace!!!
03.01.2008, 17:02
lukasz
co to jest kompan
Publikowane na stronie artykuły i komentarze są prywatnymi opiniami ich autorów. Serwis aula.pl nie ponosi odpowiedzialność za ich treść.
Jeżeli artykuł lub komentarz narusza prawo, dobre obyczaje lub dobre imię osób trzecich, zgłoś go do usunięcia.
Podziel się!
Jesteś autorem fajnych materiałów, ściąg, opracowań?
Chciałbyś się nimi podzielić?
Prześlij je do nas a wrzucimy je na stronę!
Kliknij tutaj aby przesłać je do nas!